Fw: rc.hdparm - ide cdrom

Filip Kaliński fk181140 w students.mimuw.edu.pl
Pią, 29 Cze 2001, 21:32:08 CEST

> Mimo, że hdparm nazywa sę jak się nazwa, to obsługuje przecież także
> cd-romy, i wydaje mi się, że byłoby przdatne, gdyby skrypt rc.hdparm
> też je obsługiwał (właściwie, to w przypadku SCSI działa, dla IDE - nie).
> Niestety procedura wykrywająca nie widzi nie zamontwanego cd-romu
> IDE korzystającego z modułu ide-cd, z kolei w przypadu emulacji ide-scsi
> działa, ale tylko po załadowaniu modułu ide-scsi, (a właściwie scsi_mod),
> nie jest to jednak satysfakcjonujące w skrypcie startowym.
> Proponowałbym zatem wyszukanie osobno urządzeń SCSI (istniejącymi
> [...]
Nie rozumiem dlaczego nie ma załacznika, forwardnąłam wiadomość
odebraną z mojego konta, gdzie załącznik był, kurcze.
To może wkleję...

#!/bin/sh

# Source function library
. /etc/rc.d/init.d/functions

# Get service config
[ -f /etc/sysconfig/hdparm ] && . /etc/sysconfig/hdparm

if [ -c /dev/.devfsd ]; then
        # we have devfs enabled kernel
        DRIVES=$(ls -1 /dev/sd* 2> /dev/null | \
  awk -F'/' ' ! /[0-9]$/ { print $3; }')
else
 DRIVES="`awk '!($NF ~ /hd|md|name/) { print $NF }' /proc/partitions`"
fi

# check if we have ide controller, and look for IDE drives
# to dodałem
if [ -d /proc/ide ]; then
        IDE="`ls -1 /proc/ide 2> /dev/null | awk '/hd/ { print $1 }'`"
        DRIVES="$IDE $DRIVES";
fi

for drive in $DRIVES; do
    eval PARAMS=\$HDPARM_${drive}
    if [ -n "${PARAMS}" ] ; then
        show "Setting parameters for drive %s" "$drive"
        busy
        /sbin/hdparm ${PARAMS} /dev/$drive
        deltext
        ok