apache

Paweł Kołodziej pawelk w pld.org.pl
Pon, 5 Mar 2001, 22:54:52 CET

Dnia Mon, Mar 05, 2001 at 09:20:14PM +0100, Tomasz Kłoczko napisał(a):
> On Mon, 5 Mar 2001, Paweł Kołodziej wrote:
> [..]
>
> Nie pzreczę.

> Paweł ale takze uruchomienie regularnego bugtracking/todo systemu tutaj
> jest potrzebne. Pamietaj, że napomykam o tym nie jako "zmiast" MOP ale
> jako ważne uzupełnienie całej układanki (bo na pierwszy rzut oka kilku
> osobom już wydawało się że jest to cos konkurującego ze sobą czy też
> majacego sporo pola wspólnego).

IMHO te dwa systemy maja sporo wspolnego. W kazdym razie do takiego wniosku
mozna dojsc metoda kolejnych uogulnien:
1. nowa jakosc w mopie polega na mozliwosci wyrazania pozytywnych opini
2. wciaz mozna wyrazac negatywne opinie -- w niedalekiej przyszlosci
   rowniez je uzasadniac -- czyli to taki bugtracing system. Zaleta w
   stosunku do innych systemow bugtracingu jest dość bogata informacja o
   środowisku w którym są problemy generowana automatycznie po stronie
   user'a
3. przy opiniowaniu pakietow, mozna dodac pole "co chcialbys zeby bylo
   zrobione" -- czyli mamy TODO system.

Zreszta postawcie sie w sytuacji "siwadomego uzytkownika". Zastanawia sie
czy zainstalowac jakis tam pakiet. W takiej decyzji mogą mu pomóc wszystkie
3 powyzsze elementy: oceny jakie zbiera pakiet, zgloszone bledy, i plan
dalszego jego rozwoju. Gdyby musial szukac tych informacji w 3 roznych
systemach, to pewnie by zajzał tylko do jednego -- byc moze nie
najbardziej istotnego dla danego pakietu.

Pytanie brzmi, czy jezeli UI ulegnie poprawie, to bedzie to wystarczajaco
dobry system. IMHO ma szanse bo jest niejako szyty na miare, czyli na
potrzeby dystrybucji rozwijanej w takim troche jednak partyzanckim stylu
("powazne" dystrybucje nie umozliwiaja wyrazania pozytwnych opini, bo
domniemuje sie, ze kazdy musi byc zadowolony). Teraz pytanie pozostajace
wciaz otwarte: czy rozwijać wucha również w tym kierunku (MOP, potem
bugtracing, potem TODO), czy moze lepiej miec 2-3 systemy po kazdym od
jednego fragmentu powyzszego. Jestem otwarty na sugestie

--
Paweł Kołodziej
pawelk w pld.org.pl