Dziwna tendencja...

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Wto, 6 Mar 2001, 22:37:03 CET

On Fri, Mar 02, 2001 at 11:37:25AM +0100, Jacek Konieczny wrote:
> To gdzie trzymać skrypty modyfikowane przez użytkownika, skoro służą one
> do konfiguracji. W /usr nic się nie powinno zmieniać, w /usr/local raczej
> rzeczy z dystrybucji nie powinny wpadać.
> No i kiedy plik konfiguracyjny zaczyna być skryptem. Konfigi w lispie, czy
> procmailrc to jeszcze konfigi, czy już skrypty?

No dobra. Są tam pliki mniej i bardziej skryptowe (cleanfeed np. jest
dosyć duży).

> Podobnego argumentu używał kloczek przeciwko rc.local. A przecież shell
> to po prostu najbardziej elastyczny język konfiguracji.

Właściwie to /etc/rc.d zawiera głównie skrypty :)

> To ja bym wybrał jeden, który lądował by w pakiecie jako config, a resztę do
> %doc.

Hm, nie wiem. To nie takie proste.
INN udostępnia różne hooki - w Perlu, Pythonie, Tcl, chyba też można w sh.
Część z nich jest uruchamiana zawsze jeżeli istnieje odpowiedni plik,
do części trzeba dodatkowo ustawić jakąś opcję w inn.conf (tak jest z hookami
nnrpd_auth.{pl,py} - defaultowo oba są wyłączone i INN korzysta tylko
z readers.conf - wtedy pakiet perl-CDB_File nie jest wymagany).
Ścieżki do skryptów są w większości wspólne (w inn.conf ustawia się
2 ścieżki do katalogów ze skrypami: pathfilter i pathcontrol).

BTW, w specu wszystkie skrypty z katalogu filter są oznaczone %config.
(tylko nie bardzo pasuje to do /usr/share - przeznaczonego raczej do
 współdzielenia... z drugiej strony cleanfeed też instaluje się
 w /usr/share/news/filter, a konfiguruje się go przez plik w /etc/news,
 a nie bezpośrednio grzebiąc w kodzie...)

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/