rc.hdparm

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pon, 12 Mar 2001, 13:50:24 CET

From: "Roman Werpachowski" <roman w student.ifpan.edu.pl>

Nie działa on dobrze, bo nie wykryje mi napędu CD, jeśli nie mam w
napędzie płytki (przynajmniej ta metoda z /proc/partitions, nie wiem jak
będzie z devfs). W ten sposób nie mogę np. zmniejszyć prędkości napędu CD
wpisując np.

HDPARM_hdc="-qE 8"

do /etc/sysconfig/hdparm, bo w trakcie startu rc.hdparm z /proc/partitions
dowie się tylko o istnieniu dysków twardych.

Powyzsze nie dziala rowniez gdy boot jest na SCSI,
a jakis inny filesystem na IDE. Hdparm probuje
ustawic dysk przed zaladowaniem modulow.

pzdr
Stacho Pal