install

martii@obgyn.edu.pl martii w obgyn.edu.pl
Wto, 20 Mar 2001, 14:03:20 CET

On Tue, Mar 20, 2001 at 12:30:56PM +0100, Slawomir Hess wrote:

> # prowizorka [enter]
po pierwsze do tego celu uzywa sie selrpm <profil>

> napisalem w nawiasie powod. a raczej rozwiazanie. a co to znaczy?
> ze jak wpisujesz "root" w lini login: i naciskasz enter w lini
> a Password i nie dostajesz sie do shella... boszeeee, trudno to
> tak zrozumiec??

dziwnie to instalowałeś a może po prostu w czasie chrootowania nie zrobiłeś # passwd ???

powiem krótko, często instaluję PLD i jakoś nigdy coś takiego mi się nie przytrafiło.

> mylisz sie kolego. po pierwsze dlatego, ze geninitrd sie wywala przy
> probie interpretacji niektorych przypisan z /etc/rc.d/init.d/rc.functions
> ... tak wiec "tworzy sie" jest lekkim nadpowiedzeniem. sama dystrybucja
> pld nie daje mozliwosci "stworzenia" sobie initrd z ext2. :(
> ot tyle.

instalowałem PLD 4 dni temu i jakoś nic mi się nie wywalało, ani geninitrd (właściwie tylko raz gdy nie było  w systemie find-utils) po drugie, jeśli widzisz że coś się dzieje i brakuje pakietów to zprawdź czy na pewno masz tocfile aktualne. Druga sprawa że pakiety się zmieniają a profile rzadko, jeśli coś zauważyłeś to albo napisz co nie działa (dokładnie) a nie walisz ogólnikami, bo wtedy nie można nawet tego poprawić a nikt nie ma czasu ani czasem możliwości żeby sobie zainstalować PLD.

> ... ale to przeciez i tak nie ma wiekszego znaczenia. da sie zaintalowac.
> (tylko troche dluzej to trwa...).

skoro tak uważasz to o co ten krzyk ???

Ja powiem Ci że ostatnio zainstalowałem PLD (base) w 5 minut, poszło gładko jak po maśle ... więc nie wiem co ty miałeś za ISO albo z jakiego ftp pobierałeś pakiety.

Martii