Pytanie natury ogolnej - userzy, grupy

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 18 Mar 2001, 10:54:22 CET

On Sun, Mar 18, 2001 at 08:51:29AM +0100, Michal 'Orr' Daszkowski wrote:
> Czy fakt, że konta zwykłych użytkowników i ich katalogi domowe są
> w PLD tworzone według systemu 'username.users' a nie 'username.username'
> ma jakieś głębsze uzasadnienie?
>
> Bo mi osobiście dość podoba się wprowadzony daaawno temu przez RH
> system username.username.
>
> Czy po prostu jest tak, bo po prostu nikt tego nie zmienił, czy jest
> to jakiś ogólniejszy zamysł?
Bazowaliśmy na RH i zmieniliśmy to na taki system jak jest teraz. To
jest bardziej standardowe podejście no i przede wszystkim pozwala
ustawiać uprawnienia ogólnie dla "userów" (w przeciwieństwie do różnych
serwisów, czy adminów).
Przy podejściu jak w RH wymagałoby to baaardzo długiej linijki w
/etc/group (dla wszystkich userów). Nie sądze żeby to mogło być wydajne.
Też mi się podobał system przydziału do group w RH. W niektórych
przypadkach jest bardzo przydatny. Ale są to pojedyncze przypadki i jak
trzeba to można sobie taką grupę zrobić ręcznie.
Zresztą system jest konfigurowany przez admina nie dystrybucję i zawsze
można to sobie zmienić --- ale radze się zastanowić, czy rzeczywiście
tego chcesz. Ja miałem duże problemy, żeby później (po stanie z RH) dojść do
"normalności".

Pozdrowienia,
        Jacek