kloczek: SPECS rep-gtk.spec

Pią, 18 Maj 2001, 07:59:08 CEST

On Fri, 18 May 2001, PLD CVS wrote:

> Module name:	SPECS
> Changes by:	kloczek	01/05/18 07:52:26
>
> Modified files:
> 	.              : rep-gtk.spec
>
> Log message:
> - reelase 6: move %{repexecdir} macro below preamble - BuildRequires
>   rules must be analized on first.

Mały komentaż do tej zmiany.
Otóż dziwiłem sie dlaczego na builderze na sparc budowanei tego pakeitu
wyglądało tak:

$ rpm -ba rep-gtk.spec
sh: rep-config: not found
error: line 20: Empty tag: Requires:

Okazało się w tym wyapdku doszło do pewnej zależności deklaracji makra od
kolejności przetwarzania rzeczy w specu. Najpierw była definicja:

%define         repexecdir      %(rep-config --execdir)

potem cały nagłówek speca, a w nim:

BuildRequires:  librep-devel >= 0.13

Spec jest tu przetwarzany od poczatku do końca i najpierw jest w tym
wypadku definiowane jest makro, a potem sprawdzane BuildRequires. Przy
braku zainstalwoanego librep-devel w którym jest skrypt rep-config całość
wypadała właśnie tak jak to na początku pokazałem bez szans prezetworzenia
regół BuildRequires. Rozwiązanie w tym wypadku było takie, że definicja
%repexecdir zostałą przeniesiona pod nagłółek.

Radziłbym uważać na tego typu wpadki :)