uwagi nt. postgresql, kbd, ltrace, readline, vixie-cron

Sebastian Zagrodzki s.zagrodzki w net.icm.edu.pl
Pon, 21 Maj 2001, 14:04:30 CEST

On Mon, May 21, 2001 at 11:18:24AM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> No ok: czyli zeby dzialal mi np. crontab i pewenie jeszcze pare innych
> rzeczy ktore wolaja domyslny edytor albo przez _PATH_VI albo wogole
> przez 'vi' do vima musze jeszcze doinstalowac vim-static? I przez to za
> kazdym razem kiedy bede cos edytowal to albo musze pamietac, zeby
> uruchamiac 'vim', bo w przeciwnym razie uruchomi mi sie statycznie
> zlinkowana wersja? A moze to wlasnie ta statyczna wersja powinna nazywac
> sie vi-static (binarka) i jak ktos bedzie jej potrzebowal (a sam
> napisales ze chodzi o sytuacje awaryjne) to sobie bedzie uruchamial
> [...]
wszystkie rzeczy które potrzebują edytować jakieś pliki domyślnie
powinny korzystać z _PATH_VI. Jeśli chcesz edytować vimem, to ustaw
EDITOR=vim
Nie musisz wcale instalować vim-static, równie dobrze może to być
nvi-static, elvis-static, albo jakikolwiek inny, byle by miał /bin/vi,
który ma być kompatybilny z oryginalnym vi-em
Na pewno nie chcemy, żeby np. crontab domyślnie używał /usr/bin/vim, bo
wtedy równie dobrze można tam wstawić /usr/bin/pico - i to i to ma dużo
ponad to co jest potrzebne do edycji pliku.

--
Sebastian Zagrodzki			s.zagrodzki w net.icm.edu.pl