Postfix

Bartosz Jakubski migo w supernet.com.pl
Pią, 16 Lis 2001, 15:23:14 CET

Dnia 15 lis o godzinie 23:41:50 +0100, Leszek Krupiński napisał(a):

> Przez dłuższy czas używałem jakiejś starszej wersji (nie pomnę
> teraz numeru) i działało to całkiem sprawnie. Miesiąc temu
> wpadłem na pomysł, że starczy tego dobrego i przeinstalowałem
> system (po 3 latach - upgradowałem pakiety, ale pozostałem przy
> jakimś starym glibcu, więc trzeba było już oczyścić to wszystko).
> Teraz jest 100% PLD. Maszynka nie jest mocna - P200MMX, 32 MB
> RAM, ale na domowy serwer to aż nadto. Tyle że postfix działa
> jakoś opornie. Jak kiedyś wywołanie 'mailq' było w zasadzie
> natychmiastowe, to teraz mieli dyskiem przez 5 sekund. Czemu?

U mnie też tak było, to chyba przez nienajszybszy dysk.

> Dysków nie zmieniałem, swapu jest więcej niż było... Może doszła
> jakaś dyrektywa konfiguracji, która mi umknęła?

Spróbuj do main.cf dorzucić:
hash_queue_depth = 1

U mnie znacznie przyśpieszyło (mailq i start postfiksa)

> Pomijam już fakt, że Postfix zainstalowany z płyty mi się
> wywalał (SIG11) - po ręcznej kompilacji poszło.
>
> Dalej. Opcja rebuilddb do /etc/rc.d/init.d/postfix - ma toto
> tylko kilka plików. Może by zrobić jakieś automatyczne
> generowanie tej listy z pliku konfiguracyjnego? Wywołanie grepa
> na plikach konfiguracyjnych nie powinno długo trwać, a to w jakiś
> sposób zwalnia z szukania gdzie to jest zapisane.

Jeśli chcesz, to możesz próbować coś takiego zrobić.
Może łatwiej napisać sobie krótki Makefile?

--
-- .- Bartosz Jakubski  ------------------- Sosnowiec -. --
-- |  Free Software is a matter of liberty, not price  | --