nowy postfix i pierwsze problemy

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w webmedia.pl
Nie, 18 Lis 2001, 14:47:50 CET

On Sun, 18 Nov 2001 12:14:56 +0100, you wrote:
>Problemy nadal są z łatą ipv6 przy obecnych interfejsach ppp
>oraz z RBL - w tym drugim przypadku nie wiem w jakich dokładnie
>warunkach (moduł v6 wczytany? IPV6_NETWORKING włączone?)

moduł wczytany, IPV6_NETWORKING włączone, po prostu jest myk w
src/smtpd/smtpd_check.c w
static int reject_maps_rbl(SMTPD_STATE *state):

    /* IPv4 only for now */
    if (inet_pton(AF_INET, state->addr, &a) != 1)
        return SMTPD_CHECK_DUNNO;

    /*
     * IPv4 only for now
     */
#ifdef INET6
    if (inet_pton(AF_INET, state->addr, &a) != 1)
        return SMTPD_CHECK_DUNNO;
#endif

czyli jak jest INET6 to jeżeli dobrze rozumiem (tak zaobserwowałem a nie
wywnioskowałem z kodu bo na C nie znam się prawie wcale) zawsze jest
poprawnie czyli nawet jeżeli host jest na liście rbl to i tak wywali że
nie jest, trzeba by dopisać coś co sprawdzało by czy adres jest typu
::ffff:a.b.c.d i wyciągało a.b.c.d po czym sprawdzało tak jak dla ipv4

--
Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk - grzegorz w pld.org.pl
"Nikomu nie wolno drżeć przed nieznanym, gdyż każdy jest w stanie zdobyć