locki

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 18 Lis 2001, 15:56:55 CET

On Sun, Nov 18, 2001 at 02:02:58PM +0000, Robert J. Wozny wrote:
> Witam!
>
> na dzien dzisiejszy uucp/reszta probuje robic locki w /var/lock [755 root:root] ...
> czy nie lepiej bylo by zrobic grupe ttyS i var/lock 775 root:ttyS ?
>
> err. powod jest taki iz uucico jest suid uucp i dzieki temu mamy problemik z lockowaniem ;>

Nie wiem kto u nas był taki "mądry" i zrobił /var/lock [755 root.root],
zamiast [775 root.uucp], jak od zawsze było na unixach. No i po co ktoś
dodał grupę ttyS, skoro do tego celu też właściwie od zawsze służyła
właśnie grupa uucp. Teraz bez zmiany uprawnień do kilku katalogów/plików
wobec tego co jest w FHS itp. nie można normalnie używać minicoma, UUCP
i pewnie paru innych rzeczy.
I założe się że ludzie mogą mieć problemy z uruchamianiem programów
spoza PLD, jeśli będą się stosować do dokumentacji tych programów.

Pozdrowienia,
        Jacek