Lista rzeczy które tzreba uporządkować przed faktycznym oddzieleniem 1.0

--s+ ser w metalab.unc.edu
Wto, 20 Lis 2001, 23:48:05 CET

--->[Quoting Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl>:]

> - uporządkowanie pakietów zawierajacych pakeity z modułami kernela. Wiązę
>   sie to z wprowadzniem w EXTRAVERSION rel pakietu kernela i
>   przygotowaniem całej reszty do tego.

nie za bardzo rozumiem o co chodzi, ale spoko, brzmi fachowo,
zatem tylko zapytam, kto się podejmuje to zrobić?

> - pod X11 do uporządkowania są speawy zwiazane z applnk:
>   - zmiany w struktórze mau w któtrej wszystkie aplikacje bendą ułożone
>     lepiej niż teraz,
>   - dołożenie dla kde i gnome patchy które bendą powodować niewyświetlanie
>     w menu podmenu któtre w danym moencie nie mają żadnego pliku desktop,
>   - poporawianie desktopów kde żeby w icon byłu umieszczone pełne nazwy
>     plików (z rozszerzeniami).

j/w - kto i na kiedy chciałby to zrobić?
skoro tak niewiele nas dzieli od końca, warto by chyba się sprężyć.
nie używam x-ów, zatem nie potrafię pomóc.

> Reszta czynności przygotowawczych musi objąć obcięie ogona na ftp z
> pakeitami które tam najdłużej leżą. Pakiety te wogóle z ftp bendą musiały
> zniknąć albo zostać przebudowane i ewentualnie dostać jeszcze jakieś
> drobne poprawki. Nie ejest tego dużo. Mozan założyć że takei zmiany bedą
> musiały dotyczyć pakeitów które są z pzred pierwszego stycznai br. takiech
> pakietów jest w tej chwili na ftp (src.rpm) około 10% sztuk (190 na
> prawie 1800).

wydaje mi się, że wszystkie pakiety pretendowane do wersji PLD-1.0-stable
wymagają ponownej kompilacji na nowym builderze? i to na nagłówkach 2.4?
zatem sprawa ogona jest chyba rozwiązana.

> Te i zapewne inne czynności są *w rzeczywistości* dalej niezależne od tego
> czy już robimy 1.0 czy juz devel. Ergo: wymagają i tak uporządkowania. Bez
> tych porządkół okaże sie za zaczynając juz teraz ścisłe rozdzielenie na
> 1.0 i wersję rozwojąową wprowadzamy sobie kupę dodatkowej roboty zwiazanej
> z wrprowadzianiem sporej ilości zmian w dwuch miejscach za kazdym razem.

wymienione przez ciebie problemy nie wydają się ogromną przestrzenią,
żeby było z ich równoległym utrzymywaniem dużo roboty. poza tym nie czuję
aż tak gwałtownej potrzeby zmian w ogóle, wolałbym dążyć do "naszej
małej stabilizacji".

> Jeżlei ktoś ma jeszcze jakeis inne uwagi co do tego co watroby
> uporządkować do 1.0 to prszę ..
> Sformułowanie takiej listy jest w tej chwili potrzebne.

sądzę, że sprawa wyjdzie w praniu po zamrożeniu speców,
kiedy będziemy mieli możliwość przetestowania pakietów
po ich pierwszym zbudowaniu. nie ma jak empiria, teoretyczne
prace prowadzimy od lat, teraz trzeba się trochę pobawić
sprzętem.

> [...]
> jest jeszcze silnie potrzebne. Jeszcze raz to co powinno nam w tej chwili
> przyświecać to maksymalna efektywność (nie eektywnosć w postaci
> propagandowego "mrozimy 1.0"). Tzreba to tak zrobić żeby przy tym nie
> wykonywać zbędnych czynności. Ergo: każdy krok który przyjdzie nam
> podejmować bezie musiał pzreśś pozytywnie przez pytanie "czy nie da się
> tego prościej zrobi/zorganizować ?"
> Jeżeli mamy się skupiać na czymś to sie skupiajmy i wyznaczajmy cele które
> muszą być wypełnione zebyśmy mogli nazwać to zrobimy rzeczyswiście 1.0.

tomku, jeśli masz jakieś konstruktywne pomysły optymalizacyjne,
nie wahaj się o nich napisać. na razie słyszę jedynie hasła.

--
           http://ibiblio.org/ser/ | http://it-zone.org/
linuxdoc.org|gnu.org|hyperreal.pl|pld.org.pl|maxweber.net|it-zone.org