Uwagi poinstalacyjne

Jacek Ćwielong jacek w ncm.jp
Śro, 21 Lis 2001, 12:35:29 CET

Instalowałem ostatnio PLD na kilku maszynach i mam kilka spostrzeżeń.
Przede wszystkim dzięki za instalera, jest coraz wygodniejszym narzędziem.

1. Na mirriorze ftp.rpmfind.net zmieniła się ścieżka do PLD, nie ma
bodajrze "pub" na początku, warto poprawić. Nie ma tam również pakietów
i568 - czy dało by się zrobić tak, aby równoczesny wybór "i586" i
"ftp.rpmfind.net" nie był możliwy (być może podobnie jest na innych
mirrorach)?

2. Jeśli zmieni się pkgs_install_langs na cokolwiek innego niż all (ja
chciałem tylko en_US), nie instaluje się glibc (instalacja idzie dalej):
error: unpacking of archive failed on file /usr/lib/locale/es_PR/LC_MEASUREMENT:
cpio: link failed - No such file or directory

3. Instaler daje możliwość założenia jednego konta. Według opisu można
również pola zostawić puste. Niestety w takiej sytuacji instalacja wylatuje
na próbie założenia "pustego" konta:
Dodaję użytkownika ''
Failed to add user ''

4. Brakuje mi możliwości ustawienia shella dla roota - prowizorka chociaż
o tym przypominała, tu nie ma nic.

5. Jak już tu ktoś pisał, w czasie instalacji nie jest tworzony modules.dep,
co u mnie skutkowało tym, że nie wstawała sieć (dlaczego nie jest tworzony
przy starcie, jeśli w /etc/sysconfig/system jest RUN_DEPMOD=ifmissing?).
Po ręcznym wywołaniu depmod -a pojawiają się dwa komunikaty o "unresolved
symbols" w jakichś modułach PCMCIA-owych (moduły wywaliłem, więc dokładnie
nie podam).
kernel-2.2.19-26

6. Na jednej z maszyn /tmp mam na partycji ext2. Instaler umieścił taki wpis
w /etc/fstab:
/dev/sda5	/tmp	ext2	defaults,mode=1777	1	2
W czasie startu systemu próba zamountowania /tmp kończy się komunikatem
mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/sda5,
       or too many mounted file systems
Nie ma opcji "mode" dla ext2 (EXT2-fs: Unrecognized mount option mode).

Tyle na dziś,
Jacek