Uwagi poinstalacyjne

Blues blues w ds6.pg.gda.pl
Śro, 21 Lis 2001, 16:37:49 CET

On Wed, 21 Nov 2001, Jacek Osiecki wrote:
> Właśnie, dołączę się tutaj.
> W sytuacji, gdy root np. ratuje system, praca z /bin/sh jest po prostu
> koszmarem... Czemu nie ustawić /bin/bash? Nie ma większych zależności
> (w sensie bibliotek) niż /bin/sh, a jest o całe epoki bardziej użyteczny.

bash ma większe wymagania/zależności od ksh, który stosujemy. Jeżeli
ratujesz system to po pierwsze musi on ci się uruchomić. z ksh masz
większe szanse na to. Po tym jak wystartuje ci /bin/bash to tylko in plus
dla systemu.
Wszystkie (ekhm...) skrypty są pisane właśnie z myślą o ksh, a z wpisanym
/bin/sh na początku. I tak ma być.

Czyli - zmiana linku /bin/sh powinna być robiona z całą świadomością
konsekwencji. W instalatorze może się to pojawić tylko z wielkim czerwonym
napisem o możliwych konsekwencjach.

P.S.: trochę wyolbrzymiłem, ale :)
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...