Lista rzeczy które tzreba uporządkować przed faktycznym oddzieleniem 1.0

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Czw, 22 Lis 2001, 21:41:23 CET

On Thu, Nov 22, 2001 at 03:19:52AM +0100, --s+ wrote:
> linuksa uzywam tylko na serwerach, ale potencjalnie
> mozliwa jest jego eksploatacja na maszynach roboczych
> sluzacych do wykonywania prostych funkcji, do ktorych
> nie zaliczam: a) prac inzynierskich cad-cam,
Hmmm.
Jeśli chodzi o np. budownictwo to rzeczywiście.
Ale elektronika, czy mechanika... tu inżynier nie może narzekać.
Chyba że problemem dla niego jest samo rozstanie się z Jedynym Słusznym
Systemem.

> b) prac sekretarskich
No, tu jest nienajlepiej. Ale przy dobrym adminie (sekretarka Windows
sobie też nie zainstaluje!) PLD może się stać przydatnym narzędziem
i w tym przypadku.

> c) przegladania internetu
Czyba żartujesz...

Rok temu może tak było (gdy poza wolnym i niestabilnym Netscape niewiele
było), ale teraz?
Ja bym się bał podłączyć Windows (z defaultową przglądarką i MUA) do
internetu.

> d) prac graficznych
Zależy jakich.
Grafika wektorowa 2D -> nie nadaje się
Obróbka zdjęć -> częściowo nadaje się
3D -> tu Linux staje się podstawą. A PLD to tylko jedna z dystrybucji na
którą można zainstalować Blendera, czy oprogramowanie Maya

> e) nauki w szkolach
Tu może być ciężko. Ale IMHO nie dlatego że Linux, czy PLD się nie
nadaje.

> f) prowadzenia ksiegowosci - slowem, zostaja
> hobbysci i zapalency, czyli admini lub przyszli admini.

Admin musi być zawsze. Tak już jest. A ci co twierdzą inaczej (łącznie
z Microsoft) po prostu oszukują ludzi.
PLD po prostu wymaga nieco więcej od administratora.

> nie moze byc duze, bo nie ma kto go robic,
> z pustego nawet salomon nie naleje. im cos
> jest wieksze, tym rosna problemy.
Nie bardzo chyba rozumiesz jak to PLD powstaje.
Nie jest to tak, że siedzimy od rana do wieczora i robimy pakiety dla
PLD. Większość z nas robi pakiety dla siebie.
Jeśli jakiś pakiet nie jest mi potrzebny (albo przynajmniej mnie
chwilowo nie zainteresował), to go prawdopodobnie wogóle nie zrobię.
Oczywiście, jeśli jest coś co trzeba poprawić dla sensownego działania
PLD i jestem w stanie to zrobić, to chętnie poświęcę chwilkę.
Ale proszę nie wyrzucać całej, mam nadzieję dobrej, roboty, którą
zrobiłem (i nie tylko ja), tylko dlatego, że PLD jest za duże.

Jedyne o czym trzba pamiętać, to że minimalna instalacja PLD musi na
prawdę być minimalna (twórcy innych dystrybucji często o tym zapominają)
i że podstawowe pakiety muszą ze sobą współgrać. Ale to nie przeszkadza
w robieniu innych rzeczy. Przynajmniej dopóki dla tych "większych"
pakietów nie grzebie się w tych podstawowych (ja tego unikam)

Pozdrowienia,
        Jacek