Kernel-2.4 i soft-raid

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Czw, 22 Lis 2001, 15:58:33 CET

Witam!
Od pewnego czasu usiłuję zainstalować PLD na sof-raidzie.
Konkretnie chodzi o raid1 na /dev/md0 jako '/'.
Jeśli chodzi o kernel-2.2.x to w zasadzie niema problemu.
Natomiast PLD z kernelem-2.4.x nie udało mi się tak 'odpalić'.
Problem (prawdobodobnie) polega na tym że nie 'startuje' obsługa
raid-a. W 2.2.x jest opcja 'autorun raid' (czy jakoś tak), a wygląda
że czegoś takiego w 2.4 brak (brak na ekranie przy ładowaniu
kernela jakichkolwiek informacji o wykryciu soft-raida).
"Podglądnąłem" jak to jest w RH7.2, tam w initrd jest wstawiona
komenda: raidstart /dev/md0. Czy to jest jedyne wyjście?
Być może to kolejny powód do pozostania w PLD-1.0 przy kernelu-2.2.x
Przy okazji ostatni 2.4.14-0.5 do momentu 'Ustawienia parametrów jadra'
'zaśmieca' ekran serią komunikatów 'grsec: exec ......'
pzdr
Stacho Pal