Gnomy i inne takie

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Nie, 25 Lis 2001, 18:13:02 CET

Zainstalowałem sobie w domu nowsze XFree86, gnome i okolice.

Wydawało mi się, że na ftpie w odróżnieniu od cvsa miały być pakiety,
które działają. Myliłem się: mniej więcej co trzeci sprawiał problemy.
Więc jednak jechałem po cvsie, żeby łatwiej robić poprawki.

Duet autoconf & automake ssie jak odkurzacz. Chyba automake bardziej.
Jakimś cudem 3/4 problemów polega na rozjechaniu się makr autoconfa
/ automake, pojawianiu się dziwnych błędów generowanych przez
makra i skrypty, braku plików, pozostawieniu nierozwiniętych makr
w wygenerowanych makefilach albo wyłożeniu się na zmianie zachowania
makra przy (zgaduję) innej wersji autoconfa niż używał autor.

Spece wołają albo nie wołają gettextize i/lub libtoolize i/lub aclocal
i/lub automake i/lub autoconf w najróżniejszych konfiguracjach. Typowy
scenariusz jest na przykład taki: pakiet się nie buduje (bp np. brakuje
ścieżki przy kompilacji), ścieżki wynikają z Makefile.am, łatam
Makefile.am, wołanie automake jest włączane przeze mnie albo włącza
się samo, automake wywala się z niezrozumiałym błędem.

Powtarza się taka historia, że configure.in woła
    dnl utility conditional
    AM_CONDITIONAL(FALSE, test "x" = "y")
ale wersja tego makra wygenerowana przez nowego autoconfa
(w odróżnieniu od wersji z configure z pakietu) rozpoczyna się od
sprawdzenia, czy pierwszym argumentem nie jest przypadkiem TRUE
albo FALSE, i usiłowanie zgłoszenia błędu w takim przypadku. Przy
czym zgłoszenie błędu udaje się połowicznie, bo zamiast przerwania
pracy do wynikowego pliku dostaje się m4exit(1) i protestuje szel,
że składnia z nawiasami to nie do niego. Kto tu sobie robi jaja?

Niektórych pakietów nie udało mi się doprowadzić do działania.
Na szczęście żaden z nich nie zablokował mi dużej ilości innych.

-------- guile-gtk --------
+ /usr/bin/make
cd . && automake --gnu --include-deps Makefile
automake: configure.in: required file `./depcomp' not found
/usr/share/automake/am/depend2.am: AMDEP does not appear in AM_CONDITIONAL
/usr/share/automake/am/depend2.am: AMDEP does not appear in AM_CONDITIONAL
/usr/share/automake/am/depend2.am: AMDEP does not appear in AM_CONDITIONAL
/usr/share/automake/am/lang-compile.am: AMDEP does not appear in AM_CONDITIONAL
make: *** [Makefile.in] Błąd 1
błąd: Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.3890 (%build)

-------- imlib2 --------
+ automake -a -c
automake: configure.in: installing `./missing'
automake: configure.in: installing `./depcomp'
automake: src/Makefile.am: Assembler source seen but `ASFLAGS' not defined in `configure.in'
błąd: Bad exit status from /var/tmp/rpm-tmp.76352 (%build)

-------- gnome-python --------
RPM build errors:
    File not found by glob: /tmp/gnome-python-1.4.1-root-qrczak/usr/lib/python2.2/site-packages/gtkgl.py?
    File not found: /tmp/gnome-python-1.4.1-root-qrczak/usr/lib/python2.2/site-packages/_gtkglmodule.so

To może być usprawiedliwione tym, że używam Pythona-2.2b2.

-------- gnome-spell --------
/bin/sh ../libtool --mode=link g++  -O2 -march=i686   -s -o gnome-spell-component  Spell-common.o Spell-skels.o Spell-stubs.o checker.o dictionary.o spell-factory.o -rdynamic -L/usr/X11R6/lib -L/usr/lib -lbonobo -loaf -lORBitCosNaming -lORBit -lIIOP -lORBitutil -lgtk -lgdk -lgmodule -ldl -lXi -lXext -lX11 -lgnome -lgnomesupport -lesd -laudiofile -lm -ldb3 -lglib                   -lgnome -lgnomesupport -lesd -laudiofile -lm -ldb3 -lglib                                        -lpspell
[...]
spell-factory.o: In function `init_server_factory':
spell-factory.o(.text+0x24): undefined reference to `gnome_init_with_popt_table'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gnome-spell-component] Błąd 1
make[2]: Opuszczam katalog `/home/users/qrczak/rpm/BUILD/gnome-spell-0.1/gnome-spell'

--
 __("<  Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.ids.net.pl/
 \__/