odśmiecanie speców (było Re: qrczak: SPECS xscreensaver.spec SOURCES xscreensaver-c++.patch)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Nie, 25 Lis 2001, 23:15:31 CET

On Sun, Nov 25, 2001 at 02:12:16PM +0100, Tomasz Kłoczko wrote:
> Chłopaki .. nie bójcie się podbijać rel ;>
> Podobly apel szczególnie do Jakuba których szczególnie duży odsetek zmian
> po których wypadałoby przebudować pakiet.

Akurat moje bardziej masowe zmiany (a właściwie "odśmiecanie" speców)
dotyczą w większości speców albo nigdy nie dokończonych, albo
wymagających dalszych poprawek. Dlatego zamiast podbicia release
w changelogu ląduje notatka o konieczności poprawienia czegoś - może
ktoś czytający commity się zainteresuje...
(OK, nie tylko takich - w przypadku pakietów które mają szanse się
poprawnie budować spróbuję częściej podbijać ;))

Jeśli chodzi o te spece do poprawki (jest ich na oko z kilkadziesiąt,
najwięcej to jakieś dodatki do KDE) - główne "zbrodnie" to:
- pakowanie się poza FHS (/opt/kde albo /usr/local)
- tworzenie listy plików z pakietu przez find - na 99% powoduje to
  braki lub niepotrzebną przynależność jakichś katalogów do pakietu,
  albo niewłaściwe uprawnienia do plików/katalogów

- pliki .wmconfig zamiast .desktop (tu już raczej nie KDE, takich speców
  wg grepa jest 22, ale widziałem jeszcze gdzieś tworzenie pliku
  .desktop ze składnią .wmconfig...)

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/