Kernel-2.4 i soft-raid

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Śro, 28 Lis 2001, 17:26:00 CET

On Fri, 23 Nov 2001, Michal Moskal wrote:

> bsp ma odopowiedznie opcje. Ale chyba konieczna jest zmiana w geninitrd.

Geninitrd też 'coś' wie o soft-raidzie (USERAIDSTART), tyle że on chce
wrzucić do initrd raidstart.static! Zrobiłem przy pomocy genromfs
initrd ze zmodyfikowanym /etc/startup dodając na końcu: raidstart /dev/md0
(w /dev byl 'device' md0). Start tak spreparowanego PLD na soft-raidzie
kończy się komunikatem (czerwonym):
=======================
+ raidstart /dev/md0
Raid-less version!
execution of raidstart FAILED
.
.
romfs: unable to read superblock
EXT3-fs: unable to read superblock
Kernel panic.........
=======================
W RH używają 'nasha' i tam wygląda to tak:
========================
#!/bin/nash

echo "Loading raid1 module"
insmod /lib/raid1.o
echo "Loading jbd module"
insmod /lib/jbd.o
echo "Loading ext3 module"
insmod /lib/ext3.o
mount -t proc /proc /proc
echo Mounting /proc filesystem
echo Creating root device
mkrootdev /dev/root
raidautorun /dev/md0
echo 0x0100 > /proc/sys/kernel/real-root-dev
umount /proc
echo Mounting root filesystem
mount --ro -t ext3 /dev/root /sysroot
pivot_root /sysroot /sysroot/initrd

Ma ktoś może pomysł jak zainstalować PLD z kernelem
2.4.x żeby '/' byl na /dev/md0 (raid1)??
pzdr
Stacho Pal