Niestatyczny RPM raz jeszcze

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pią, 30 Lis 2001, 16:46:14 CET

On Fri, Nov 30, 2001 at 10:48:41AM +0100, Jacek Osiecki wrote:
> Jakiś czas temu poruszałem kwestię dynamicznie zlinkowanych programików z
> /usr/lib/rpm/
>
> Ktoś odpowiedział, że mogą być dynamiczne, bo nie są konieczne do działania
> rpma.
>
> Tymczasem spróbowałem wywalić rpmq. Po tej operacji nie dało się nawet
> odpytać bazy o listę pakietów...
> Mniemam, że to samo będzie się działo, gdy zabraknie którejś z bibliotek
> używanych przez rpm'a...
>
> Czy ktoś mógłby pobieżnie opisać, do czego w ogóle są potrzebne poszczególne
> binarki rpm* ?

Do poszczególnych opcji - litery się zgadzają z dokładnością do
wielkości.
Najważniejsza funkcjonalność (rpmi/rpmu/rpme) jest wbudowana w statyczny
/bin/rpm.

Jedyne co miałoby sens kompilować statycznie oprócz /bin/rpm to
rpmq/rpmv, może jeszcze rpmk. Tylko patrząc na rozmiar /bin/rpm to
będzie wieeeelkie... Jeśli już, to raczej jako dodatkowy pakiet -
minimalnie do ratowania systemu wystarcza /bin/rpm.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/