kernel-2.4.7-10

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Śro, 3 Paź 2001, 16:18:58 CEST

Witam,

Pilnie potrzebuję kernel 2.4 z działającą quotą.
Na FTP (w test) znalazłem kernel 2.4.7-10, który
w CVS jest otagowany zachęcająco: LINUX_2_4_STABLE
Niestety okazało się to kompletną kaszaną.
Szczególnie grsecurity.

%changelog co prawda twierdzi:

- tweaked grsec (now everyting is compiled in by default but can be
  turned on by sysctl, default is OFF)

Ale rzeczywistość jest zupełnie inna: przy każdym "exec()" z roota
grsecurity wyrzuca logi. Mniej-więcej takie:

Oct  3 15:41:28 pa3 kernel: grsecurity: exec of (tput op) by (S11portmap:12499), UID(0), EUID(0), parent (S11portmap:24405), UID(0), EUID(0)

Jest to trudne do zniesienia na domowej maszynce, gdzie nie wiele się
dziej. Aż się boje pomyśleć co by było na serwerze.

A w /proc/sys nie ma nic co by mogło służyć do włączania/wyłączania
grsecurity.

Więc jak to na prawdę z tym jest? I skąd w takim razie mam wziąść
kernela 2.4 z działającą quota?

Spróbuje przekompilować z kernel-source*.rpm, ale też się boję co z tego
wyniknie..... :-(

Pozdrowienia,
        Jacek

PS.
        Janek, i tak podziwiam twoją robotę. Mnie kernel.spec przerasta
i chyba ty jeden masz jeszcze siły nad tym pracować. Ale jednak nie mogę
się doczekać wreszcie działającego pakietu z 2.4 .....