domyślne uprawnienia w serwerach ftp

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Sob, 6 Paź 2001, 14:57:03 CEST

On Sat, Oct 06, 2001 at 07:58:32AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> To napewno powinno być wyłączone. Po drugie powinnieno być wyłaczone na
> pewno przeglądanie katalogów na upload.

Czyli domyślnie 700 root.ftp (żeby anonymous nie mógł zrobić chmod) i do
tego można %verify(not mode)?
Ewentualnie można dopisać do description informację, że jak ktoś chce
upload, to żeby zrobił chmod 730 ~ftp/upload.
Może jeszcze verifyscript, sprawdzający czy upload nie jest czytelny dla
grupy ftp i ostrzegający w innym przypadku?

> Co do pierwszego to mozan te to wyłaczyć pozostawiajac "na wierzuchu"
> widoczna informacje o tym jak to właczyć (może nawet w %destription
> pakietu).

To już zależy od pakietu - akurat w ftpd-BSD chyba jedynym sposobem
wyłączenia anonymous ftp jest wycięcie użytkownika ftp (który jest
już w pakiecie setup).

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/