domyślne uprawnienia w serwerach ftp

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pon, 8 Paź 2001, 12:21:37 CEST

On Mon, Oct 08, 2001 at 12:02:35PM +0200, Michal Moskal wrote:

> Niekoniecznie, niektore ftpd, (pure-ftpd) maja opcje anti-warez, ktora
> nie pozwala na sciaganie plikow owned by ftp. Co rozwiazuje problem.

Właśnie przeglądałem różne ftpd.
ftpd-BSD takiego zabezpieczenia nie ma - tam już zmieniłem uprawnienia.

troll-ftpd też miał 755 ftp.ftp i chyba takiego zabezpieczenia nie ma -
więc zaraz zrobię to co w -BSD.

W pure-ftpd zobaczyłem informację o zabezpieczeniu i się wstrzymałem -
na czym ono polega? Coś oprócz blokady ściągania plików z uid=ftp?
Dwie rzeczy odnośnie pure:
- katalog upload raczej powinien mieć root.ftp, a nie ftp.ftp
- nie da się ściągać z upload - OK. Ale czy w konfiguracji domyślnej da
  się tam coś wrzucić? IMO powinno być to zablokowane, jak ktoś chce
  uploadu, to powienien go świadomie umożliwić.
  Czyli i tak w specu 700 (w każdym razie go-w) root.ftp na katalog
  Incoming - czy może da się wyłączyć upload w konfiguracji pure?

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/