RPM i jego "niezależność"

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pią, 12 Paź 2001, 09:50:47 CEST

On Fri, Oct 12, 2001 at 09:33:18AM +0200, Jacek Osiecki wrote:
> Witam!
>
> Czy nie dałoby się wszystkich narzędzi rpm-a kompilować statycznie?
> Jaki sens ma statyczny /bin/rpm, jeśli wszystkie ELF-y w /usr/lib/rpm
> (czyli rpmb, rpmdb, rpmi, rpmk, rpmq) są zależne od glibc, libz, popt,
> db3...
> Przecież jeśli coś padnie to i tak wszystko będzie bezużyteczne.

Po co rpmb statyczne? I tak (prawie) nic nie zbudujesz bez glibca.
Za rpmi robi /bin/rpm (w sumie nie wiem po co rpmi w /usr/lib/rpm).
Mogłoby się przydać najwyżej rpmq statyczne - ale nie jest to krytyczne.
rpmdb? Nie sądzę.
rpmk? Dla paranoików ;)

--
Jakub Bogusz