Zepsuty util-linux (i fdisk zależny od jakiejś łaty)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pon, 15 Paź 2001, 13:06:45 CEST

On Mon, Oct 15, 2001 at 12:58:22PM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Aktualny util-linux sprawia następujące problemy:
> 1. Nie przebudowauje się z ,,--without crypto'':
> Patch #16 (util-linux-losetup-getpass.patch):
> 4 out of 11 hunks FAILED -- saving rejects to file mount/lomount.c.rej

Ten patch powinien być nakładany tylko przy kompilacji z crypto. I tylko
dla kernela 2.2 (patch kerneli 2.4 już go zawiera).

> 2. Wymaga przebudowania na kernelu nie-dystrybucyjnym, co z powyższego
>    powodu się nie udaje.

Udaje, tylko trzeba patch-int nałożyć. Inna sprawa, że chyba nie ma
na kernel(i).org patch-int nakładającego się czysto na kernele >= 2.4.5 :/

>    Po przebudowaniu (bez --without crypto też się wywala, bo krenel tego
>    nie ma, ale binarka fdisk już powstaje) fdisk zachowuje się
>    poprawnie. Czy ktoś orientuje się która łata na kernel powoduje nie
>    działanie fdiska? Bo wypadałoby chyba przynajmniej w %description
>    umieścić informację, że fdisk nie będzie działał poprawnie bez niej.

Bez czy z? Bo już nie rozumiem.

>    Niepoprawne działanie fdisk jest spowodowane błędnym odczytaniem
>    geometrii dysku i można go używać po ręcznym podaniu C/H/S, ale chyba
>    nie powinno tak być...?

A muszę w domu sprawdzić, czy po upgrade util-linux działa mi fdisk
(mam 2.4.7+patch-int, bez łat PLDowskich)

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/