Zwalone python-pygtk? - znowu kloczek popsuł

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Sob, 20 Paź 2001, 16:14:43 CEST

On Sat, Oct 20, 2001 at 03:06:12PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> Zapomniałem sprawdzić czy nazwy modułów nie są zaszyte w źródłach.
Nie wpadłeś na to, że nazwa biblioteki napewno jest gdzieś używana?

> Poprostu i tam też trzeba pousuwać te "_" w nazwach modułów.
To też nie mogło by działać. Zresztą objaw byłby ten sam.

Biblioteka  nie bez powodu się nazywa _gtkmodule.so. Jest to
moduł "_gtk" do pythona, zawierający funkcje napisane w C.
W pythonie jest już tak przyjęte, że moduły binarne (a raczej używane
wewnętrznie przez inne moduły) zaczynają się od "_". Dodatkowo pakiet
pygtk zawiera moduł "gtk" napisany w pełni w pythonie, który kożysta
wewnętrznie z moduło "_gtk".

Po twoich "poprawkach" porgramy używające modułu "gtk" zamiast niego
(tego w pythonie) ładowały binarny moduł (który powinien nazywać się
_gtk). To nie działało, bo w tym pliku w rzeczywistości był "_gtk", więc
brakowało "initgtk()" (było "init_gtk()").

To co trzeba było zrobić, to sprawdzić, czy przy użyciu automake można
stworzyć biblioteki z "_" na początku nazwy. Jeżeli nie, to albo nie
przebudowywać zasobów autoconf/automake (może nie bez powodu autorzy
tego oprogramowania używają inne jwersji automake), albo zastosować
jakiś workaround --- np. taki jaki ja wsadziłem do gnome-python.spec.

Ale na pewno nie można zmieniać nazw plików w jakimś pakiecie nie
zastanawiąjąc się czemu one służą.

Pozdrowienia,
        Jacek