Kilka spraw (poprawki) [dlugie]

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Sob, 27 Paź 2001, 17:45:56 CEST

On Sat, Oct 27, 2001 at 12:18:23PM +0200, Jacek Konieczny wrote:
> Umie, jeśli masz zainstalowane "xmms-input-wav". Inna sprawa, że gdy ten
> plugin nie jest zainstalowany, to tego skojażenia być nie powinno.
> Takie skojażenia IMHO powinny być robione w %post (jak nie ma niczego
> skojazonego z danym typem pliku). Ale nie wiem jak
A nie da się tego robić tak jest jest w KDE? Tam każda aplikacja może w
swoim *.desktop umieścić coś takiego (przykład z xmms.desktop):
MimeType=audio/x-mp3;audio/x-mod;audio/x-wav;audio/x-mpegurl;audio/x-scpls;application/x-ogg
I dzięki temu odrazu wiadomo co ta aplikacja może obsłużyć (jest to
wykorzystywane np. przez konquerora do uruchamiania właściwego programu
po kliknięciu w ikonkę pliku).

Choć prawdę mówiąc w przypadku xmms powinno to być tak: pakiet xmms
powinien zawierać plik %{_applnkdir}/Multimedia/xmms.desktop z wpisem:
MimeType=
Resztę powinny dostarczać podpakiety. Np: xmms-input-wav plik
%{_applnkdir}/.hidden/xmms-input-wav.desktop zawierający mniej-więcej to
samo co xmms.desktop, ale z takim MimeType:
MimeType=audio/x-wav
I analogicznie dla pozostałych pluginów.

IMHO najlepiej by było gdyby dało się GNOME zmusić do korzystania z
powyższego mechanizmu.

A właściwie to czy są jakieś przeciwskazania, żeby wprowadzić to co
opisałem powyżej? Wydaje mi się, że GNOME nic na tym nie straci, a
przynajmniej w KDE będzie to działać tak jak powinno...
--
--= Michal Kochanowicz==--==--==BOFH==--==--==michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--