rc.scripts, sysvinit

GoTaR gotar w priv0.onet.pl
Wto, 30 Paź 2001, 14:54:55 CET

no i utempter... Źle zobaczyłem prawa, więc i konkretne pytanie: 664,
644 czy 660 ma być na /var/run/utmp(x) i /var/log/wtmp(x)? Nie chce mi
się pisać jeszcze raz, więc załączam ostatnie maile w tej sprawie:

On Tue, Oct 30, 2001 at 11:19:50 +0100, Jakub Bogusz wrote:

> A próbowałeś używać po tym w(1)?

Tak.

> w czyta z /var/run/utmpx.

Tak było w pakiecie - a tam prawa wydaje mi się, że są bardziej
przemyślane. To raz. Dwa zaś - czemu ktoś ma wiedzieć, czy jestem
zalogowany? Są w kernelu patche na /proc, nie widać obcych procesów,
więc i samego użytkownika nie powinno być. Druga sprawa, że i swoich
zalogowań nie zobaczę...

Cóż - pisałem o tej rozbieżności (pakiet, sysvinit.logrotate oraz
rc.sysinit) i nikt nie zareagował przez miesiąc, więc wybaczcie...

On Tue, Oct 30, 2001 at 11:21:16 +0100, Jakub Bogusz wrote:

> Zapomniałem: to samo dotyczy last(1) i /var/log/wtmpx.

To jeszcze wklep lastb - a to nie moja robota;) Kierowałem się tym, co
pisałem w poprzednim mailu oraz prawem do btmpx.
Zresztą - wpisz też te polecenia zaraz po instalacji pakietów, przed
restartem czy rotowaniem!

Na su jest ograniczenie do grupy wheel, więc niech i na to będzie
ograniczenie do grupy utmp - wtedy można się zastanowić nad g-w. Tak czy
inaczej - ja się przy tych prawach _nie upieram_ ani ich w żaden
racjonalny sposób nie uzasadniam; jedyne o co mi chodzi to o ustalenie
jednakowych praw, a nie zmieniających się jak w kalejdoskopie pomiędzy
660, 664 czy 640, jak to było do tej pory w zależności od ostatniego
pakietu, który się ich tknął.

--
GoTaR <gotar w priv0.onet.pl>