filon: SPECS rpm.spec

Sob, 1 Wrz 2001, 00:21:54 CEST

On Fri, 31 Aug 2001, Filip Kaliński wrote:

> Ok, nie pomyślałem o tym, chwilowo pacza zakometuje. Zmienię, żeby
> %{date} się rozwijało jednak, i cofnę nierozwijanie %description, jak
> nie będzie więcej uwag, to spowrotem dodam.

Kiedyś korespondując z Jeffem padł pomysł zrobienia jakiegoś
przystosowania do używania w %chanhgelog wpisów z cvs (np. poprzez

%changelog -rcs --base-adres @pld.org.pl
$Log:$

Inny pomys na jaki pałetał mi się jakis czas temu po głowie który może
nawet nie wymagałby przerabiania źródeł rpm-a to zrobienie makra które
dostawałoby jako parametr cały log rcs-owy przerabiając go na regularne
wpisy w formacie %changelog. W wyniku jego rozwiniecia postawałyby
klasyczne wpisy do %changelog. Mogłoby by to coś w stylu:

%cvschangerlog(@pld.org.pl,
$Log:$
<rel.2>
-reszta

<rel.1>
- wpisów
)

Kłopot chyba byłby tylko z przekazaniem wielolinikowego parametru.
Tak czy inaczej przydałby się jakos lepszy łącznik między cvs i rpm.

Po za tym wyłącznie rozwijania makr w %decription chyba nie jest tu
potrzebne, a może nawet nieco przeszkadzac. Przy budowaniu warunkowym
pakietów możnaby dzięki rozwijaniu makr dodawać dodatkowe informacje o
właczeniu/wyłaczniu dodatkowych cech pakietu w %decription.