Programy nie odczepiające się od terminala (gpm, innwatch, vixie crond)

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Sob, 1 Wrz 2001, 14:08:07 CEST

Znowu mnie to trafiło - zauważyłem, że od kilku (8) dni nie działa mi
(vixie) crond - myślałem, że sam zszedł, ale w logach znalazłem:
"SAK"...

Jaka jest (w miarę ogólna) metoda odczepiania się od terminala?

W przypadku powyższych programów:
crond: ps pokazuje TTY=?, ale fd0=/dev/tty1
innwatch: ps pokazuje tty1, fd1=fd2=/dev/tty1
gpm: ??? ps pokazuje ttyS0, fd0=/dev/console

W przypadku crond pomaga dodanie </dev/null po "daemon crond"
w /etc/rc.d/init.d/crond.

W przypadku innwatch (to jest skrypt /bin/sh) dodanie >/dev/null 2>&1 do
wywołania wprawdzie sprawia, że fd1 i fd2 już nie wskazują na tty, ale
nadal ps pokazuje TTY=tty1 i SAK na pierwszej konsoli zabija demona.
Jak można to poprawić?

W przypadku gpm nie wiem dlaczego SAK go zabija - przez /dev/console?
Ale zabija tylko SAK na tej konsoli, z której gpm był uruchomiony.

[powyżej zamiast tty1 podstawić konsolę, z której demon był uruchamiany]

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/