walnięty tar?

Robert R. Wal rrw w hell.pl
Pon, 3 Wrz 2001, 14:55:25 CEST

Heja.

Mam pewien problem.

Próbowałem dzisiaj zapgrejdować irssi w CVS do nowszej wersji i okazało się,
że tar wywala się w trakcie rozpakowywania tarballa z nową wersją.

Spróbowałem rozpakować osobno i okazało się, że dawał taki komunikat:

[14:43] [rrw w roo/dos/d/temp]
0> bunzip2 -c ~rrw/stuff/rpm/SOURCES/irssi-0.7.98.4.tar.bz2 | tar -xf -
tar: irssi-0.7.98.4/src/irc/flood\001\v: Cannot utime: No such file or directory
tar: irssi-0.7.98.4/src/irc/proxy\001\v: Cannot utime: No such file or directory
Segmentation fault

Żeby było jeszcze śmieszniej, kiedy powtórzyłem rozpakowywanie tego
pliku bez kasowania tego, co już tar rozpakował, wszystko poszło OK.

Spróbowałem przepakować archiwum, uznając, że może jest walnięte, ale
efekt był ten sam. Spróbowałem wymusić zmianę nazwy podkatalogów flood i
proxy i efekt dalej był taki sam (zarówno na reiserfs, jak na fat32).

Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to fakt, że coś jest spieprzone w
samym tarze u nas, tym bardziej, że tar 1.13.19-1 z debiana, do którego
mam dostęp nie ma żadnych problemów z tym archiwum.

Robert