avifile && Xft

Śro, 5 Wrz 2001, 16:24:06 CEST

Bartosz Taudul <wolf w ae.pl> writes:

> Hmm.. W opcjach ./configure jest --enable-iconv. Próbowałeś z tym?
Próbowałem - nic z tego.

> Wychodzi na to, że trzeba jeszcze zrobić s/8859-1/8859-2/ w .xftcache,
> albo w plikach XftCache w /usr/share/fonts/* jeżeli się używa xfs.
Używam xfsa i nie generowałem sobie plików XftCache ale nawet jak je
wygeneruję i przeseduję to i tak nie działa.

Zacząłem grzebać w kodzie. Tam (lib/video/renderer.cpp) jest tak:

                size_t c = mbstowcs(u_sub, sub, slen);
tutaj sub (char *) to linijka tekstu (prawidłowa) jest konwertowana do
wide char ...

                XGlyphInfo extents;
                XftTextExtents32(dpy, xftfont, (XftChar32 *)u_sub, c, &extents);
a następnie tutaj...
                int fm_width_sub = extents.xOff;
                //cout << "Width " << fm_width_sub << endl;
                XftDrawString32(xftdraw, xftcolor, xftfont,
                                (dim_w - fm_width_sub) / 2,
                                draw_h, (XftChar32 *)u_sub, c);
i tutaj u_sub castowane jest do XftChar32...

Gdyby ktoś miał/gdzieś znalazł przykładowy kod wykorzystujący
XftDrawString32 to można by zobaczyć czy powyższe jest prawidłowe. Man
Xft(3) jest nic nie wart podobnie jak tutorial (Xft.tutorial), który
znalazłem wchodząc na 10 minut via tepse...

--
 Arkadiusz Miśkiewicz, AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD
 IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl/