Nowy installer, pcmcia

Rafał Kleger-Rudomin klakier w pld.org.pl
Czw, 6 Wrz 2001, 23:49:17 CEST

Przemyslaw Brojewski <przemek w my.tenbit.pl> writes:

> [...]
>
>   W zeszły piątek spróbowałem zainstalować PLD nowym instalatorem.
>   Przez pcmcia. Prawie się udało, na oko niewiele brakuje, żeby poszło.
>
> Problemy:
>
> 1. Na dzieńdobry wywalił się modprobe (dzięki Wiget za tę uwagę na #PLD)
>    z busyboxa. Nie potrafi załadować pcmcia_core oraz i82365.
>    Na tego pierwszego mówi segmentation fault, a gdy go sie załaduje
>    czym innym to na tego drugiego mówi memory exhausted.
>
>    Podpiąłem więc insmoda z modutils ma miejsce busyboxowych insmod
>    i rmmod. (modprobe jest skryptem w shell wiec zostawiłem, może to

Coś jest rzeczywiście nie tak z insmodem z busyboxa (te podstawowe
moduły ładowane były insmodem).

> 2. Cardmgr nie był w stanie samemu załadować modułów do mojej karty
>    sieciowej. Być może to ten sam problem.

Po obejrzeniu loga chyba już widzę w czym był problem. Skrypt
modprobe jest zbyt prymitywny (nie obsługuje opcji -r). Tymczasem
# strings /usr/lib/bootdisk/sbin/cardmgr |grep modprobe
modprobe %s
modprobe
modprobe -r %s
/sbin/modprobe

>    Załadowałem te moduły ręcznie i problem dał się w ten sposób obejść.
>

> 3. Sieć została szczęśliwie zainicjowana, ściągnął się i rozpakował
>    pakiet ide-mod.tar.gz po czym zobaczyłem:
>    insmod: /lib/modules/2.2.19/ide-mod.o is not owned by root
>
>    Pogrzebałem w installer-prep. Załączam łatę.

No tak, normalny insmod jest wrażliwy na takie rzeczy (temu z bb to
nie przeszkadza). Łatę założyłem.

> 4. Instalacja doszła do momentu "Instaluję pakiety rpm" i zatrzymała się
>    na tym:
>
> ...PLD_1_0_i686_PLD_RPMS/mount-2.11g-6 w 2.2.i686.rpm: @ non alphanumeric
>  characters not allowed
> Retrying ...
>
>    I tak w kółko. Tu sobie dałem spokój. Jeśli ktoś ma pomysł jak to
>    można obejść w 5 minut, widzięczen będę. Proszę nie mówić, żebym
>    instalował po staremu :-) nie po to zadałem sobie trud, żeby napisać
>    tego maila.

Taaak, to najnowsze wynalazki naszych kolegów - oznaczanie pakietów
wersją kernela w postaci @2.X. Pech chce że poldkowi się to nie podoba.
Trzeba będzie go poprawić (znak @ jest akceptowany przez rpm).

Szybkie obejście to zbudować/poczekać na nowego mounta z którego
to @2.2 zostało wywalone. Po zastąpieniu nowym mountem wykonaj
'poldek -s . --mkidxz' w katalogu z kolekcją pakietów.

> Parę uwag kosmetycznych:
>
> 1. Instalator wymaga podania rozmiaru partycji nawet jak ma powiedziane
>    "use existing" Zapodanie mu "100% free" jest nieszkodliwe a pomaga
>    obejść problem.

Poszło do TODO

> 2. Ustawianie domyślnie konsoli serial na 9600 jest trochę bez sensu.
>    Już 19200 jest o wiele wygodniejsze. Moim zdaniem ten kto musi używać
>    9600 jest wystarczająco dorosły :-) by nie powiedzieć - stary, żeby
>    poradzić sobie z przerobieniem bootdisku na inna wartość.

Też chciałem podkręcić jednak Sebastian Zagrodzki argumentował że 9600
to standard (każde urządzenie powinno obsłużyć, również sprzętowe
terminale itp)

> 3. Po wyjściu z setupu na konsolę lecą kolorowe napisy, chociaż wszędzie
>    indziej są troskliwie powycinane.

Poszło do TODO

> No i tyle, trzymajcie się ciepło!

Ty również!

Dodam jeszcze że dawno nie dostałem równie pomocnego "sprzężenia zwrotnego".
Wiele osób podchodzi ostatnio do instalacji PLD, jednak na palcach można
policzyć tych którzy w razie kłopotów potrafią pomóc namierzyć problem.

Twoja pomoc jest tym cenniejsza że wsparcie dla pcmcia robiłem "w ciemno"
na podstawie tego co zrobił Sebastian - nie mam sprzętu by to przetestować.
Jesteś pierwszą osobą która to uruchamiała.

Dzięki!
Rafał

--
Rafał Kleger-Rudomin (klakier w pld.org.pl)