W jakim katalogu szukać wersji kernela?

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Pią, 7 Wrz 2001, 21:14:01 CEST

On Thu, Sep 06, 2001 at 07:02:46PM +0200, Michal Kochanowicz wrote:
> Zastnawiam się w jakim katalogu należy sprawdzać plik version.h w celu
> odczytania wersji Linuksa? Widzę dwie możliwości:
> 1. w /usr/src/linux/include/linux
> 2. w /usr/include/linux
> Ten drugi katalog powinien być dowiązaniem do include/linux w źródłach
> kernela. Naogół jest dowiązaniem do /usr/src/linux/include/linux, ale
> chyba nigdzie nie jest powiedziane, że źródła kernela mają być w
> /usr/src/linux?

AFAIK w /usr/include/linux powinny być nagłówki kernela z którymi
kompilowany był glibc. Niekoniecznie kernela aktualnie używanego.

Kiedyś się na tym przejechałem (po upgrade kernela podstawiłem nowsze
nagłówki i były dziwne konflikty deklaracji przy próbie kompilowania
czegokolwiek korzystającego z niektórych .h).

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/