FHS 2.2

Sob, 8 Wrz 2001, 17:01:14 CEST

Po przejżeniu FHS 2.2 do poprawki są:
- manuale zależne od architektury powinny lądować w
 /usr/share/man/<locale>/manX/ARCH. FHS jako przykład podaje
 /usr/share/man/<locale>/man8/i386/ctrlaltdel.8

 Nie wiem czy znajdzie się chętny to poprawienia tego typu pakietów bo
 to jest sprawa mało istotna z praktycznego punktu widzenia.

- katalogi z cache www w /var/cache/www czyli do poprawki squid
  (/var/cache/www/squid) i wwwoffle (/var/cache/www/wwwoffle)

- /var/lib/hwclock/. Zgodnie z FHS 2.2 aktualny plik /etc/adjtime ma
  być dostępny wyłącznie jako /var/lib/hwclock/adjtime. Do poprawki
  hwclock z  util-linux.

- punkt 6.7.1 mówi, że /usr/include/{asm,linux} powinny być symlinkami
  do /usr/src/linux/include/{asm-<arch>,linux} TYLKO dla systemów NIE
  bazujących na glibc. Nie bardzo wiem co z tym począć bo mi się
  dobrze żyje z tymi symlinkami od dawien dawna.

- punkt 6.7.8 wymaga by w przypadku gdy zainstalowano kompilator C/C++
  przynajmniej pliki nagłówkowe kernela rezydowały w
  /usr/src/linux/include/{asm-<arch>,linux}. Requires: kernel-headers
  w gcc też mi się nie podoba.

To tak z grubsza.

Z kolei któryś inny standard zmienił lokalizację skryptów startowych z
/etc/rc.d/init.d bezpośrednio do /etc/init.d/ + to samo z
/etc/rc.d/rc.? -> /etc/rc.? Jak się zapatrujemy na to rozwiązanie
(tylko najpierw trzeba by przeczytać ten standard) ? Jeśli będziemy
chcieli trzymać się tego standardu to niejako przy okazji proponuję
zmianę plików konfiguracyjnych daemonów (np. apache)
/etc/sysconfig/usługa -> /etc/sysconfig/services/usługa (w
/etc/sysconfig zrobił się spory bałagan).

ps. do poprawienia są jeszcze demarc (moja wina, poprawię), lirc
(/var/state/lircmd.conf->/var/lib/lircmd.conf) i apt (tworzy
/var/state/apt). Dodatkowo:
linux-wlan.spec:        if [ -f /var/state/run/pcmcia ]; then
pcmcia-cs.spec: if [ -f /var/state/run/pcmcia ]; then

--
Arkadiusz Miśkiewicz   IPv6 ready PLD Linux at http://www.pld.org.pl
misiek at pld.org.pl    AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm w IrcNet, PWr