FHS 2.2

Sob, 8 Wrz 2001, 19:38:32 CEST

On 8 Sep 2001, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Po przejżeniu FHS 2.2 do poprawki są:
> - manuale zależne od architektury powinny lądować w
>  /usr/share/man/<locale>/manX/ARCH. FHS jako przykład podaje
>  /usr/share/man/<locale>/man8/i386/ctrlaltdel.8
>
>  Nie wiem czy znajdzie się chętny to poprawienia tego typu pakietów bo
>  to jest sprawa mało istotna z praktycznego punktu widzenia.

Jakoś nie mogę za bardzo sklasyfikować manów które miałby kilka wersji
zależnie od arch. Chyba że chodzi o many arch dependent to troche takich
by było.

> - punkt 6.7.1 mówi, że /usr/include/{asm,linux} powinny być symlinkami
>   do /usr/src/linux/include/{asm-<arch>,linux} TYLKO dla systemów NIE
>   bazujących na glibc. Nie bardzo wiem co z tym począć bo mi się
>   dobrze żyje z tymi symlinkami od dawien dawna.

Chodzi to że to jest pieśń przysłości. Wymagać bezie to zarówno
dostosowanai plikół nagłówkowych kernela jak i glibc.

> Z kolei któryś inny standard zmienił lokalizację skryptów startowych z
> /etc/rc.d/init.d bezpośrednio do /etc/init.d/ + to samo z
> /etc/rc.d/rc.? -> /etc/rc.? Jak się zapatrujemy na to rozwiązanie
> (tylko najpierw trzeba by przeczytać ten standard) ?

Trochę głupe. IMHO takei rzeczy jednak nie powinny być w FHS. To są rzeczy
raczje vendor specyfic. Bez zdefiniowanai jak te skrypty mają sie
zachowywać wskazanie tylko ich lokacji IMHO dokąłdnie niczemu nei służy :>

> Jeśli będziemy chcieli trzymać się tego standardu to niejako przy
> okazji proponuję zmianę plików konfiguracyjnych daemonów (np. apache)
> /etc/sysconfig/usługa -> /etc/sysconfig/services/usługa (w
> /etc/sysconfig zrobił się spory bałagan).

Najchętniej widziałbym coś ala /etc/rc.d/rc.config/<usługa>. Przynajemniej
wszystko byłoby w kupie.

> ps. do poprawienia są jeszcze demarc (moja wina, poprawię), lirc
> (/var/state/lircmd.conf->/var/lib/lircmd.conf)

Czy tu nie powinno być jednak gdzieś w /etc ?