FHS 2.2

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Sob, 8 Wrz 2001, 21:33:33 CEST

On Sat, Sep 08, 2001 at 05:01:14PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Po przejżeniu FHS 2.2 do poprawki są:
> - manuale zależne od architektury powinny lądować w
>  /usr/share/man/<locale>/manX/ARCH. FHS jako przykład podaje
>  /usr/share/man/<locale>/man8/i386/ctrlaltdel.8
>
>  Nie wiem czy znajdzie się chętny to poprawienia tego typu pakietów bo
>  to jest sprawa mało istotna z praktycznego punktu widzenia.

I jeszcze dopisywanie tych katalogów do FHS, konfiguracji mana
i /var/cache? :/

> - punkt 6.7.1 mówi, że /usr/include/{asm,linux} powinny być symlinkami
>   do /usr/src/linux/include/{asm-<arch>,linux} TYLKO dla systemów NIE
>   bazujących na glibc. Nie bardzo wiem co z tym począć bo mi się
>   dobrze żyje z tymi symlinkami od dawien dawna.

Hm. Napisane, że linki są "required" tylko dla nie-glibc, ale nie
napisane (przynajmniej wprost), że przy glibc ma ich nie być...

> - punkt 6.7.8 wymaga by w przypadku gdy zainstalowano kompilator C/C++
>   przynajmniej pliki nagłówkowe kernela rezydowały w
>   /usr/src/linux/include/{asm-<arch>,linux}. Requires: kernel-headers
>   w gcc też mi się nie podoba.

Ale o ile rozumien (pierszy akapit) - dotyczy to tylko systemów z nie-glibc.

Z drugiej strony (nie FHS, ale ludzi od ... (już nie pamiętam, czy
kernela, czy glibc)), przy glibc /usr/include/{asm,linux} powinny
zawierać nagłówki kernela z którym kompilowany był glibc...

> Z kolei któryś inny standard zmienił lokalizację skryptów startowych z
> /etc/rc.d/init.d bezpośrednio do /etc/init.d/ + to samo z
> /etc/rc.d/rc.? -> /etc/rc.? Jak się zapatrujemy na to rozwiązanie
> (tylko najpierw trzeba by przeczytać ten standard) ?

Co to za standard?
Nie bardzo mi się podoba mnożenie bytów bezpośrednio w /etc.

> ps. do poprawienia są jeszcze demarc (moja wina, poprawię), lirc
> (/var/state/lircmd.conf->/var/lib/lircmd.conf) i apt (tworzy
> /var/state/apt).

apt? Od 0.3.19cnc30-3 (spec 1.38) nie ma /var/state.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/