Buidrequires: autoconf, automake, libtoool?

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Śro, 12 Wrz 2001, 10:16:41 CEST

On Tue, Sep 11, 2001 at 10:57:02PM +0200, Filip Kaliński wrote:

grrr... dobrze że vim ma gq. Możesz zawijać linie?

> [...]
> pakietow korzystajacych z tych narzedzi. Wydaje mi sie, ze wymagania
> te nie powinny sie znajdowac w specach, narzedzia te naleza teraz do
> standardowego przbornika programisty tak samo jak make, gcc, grep,
> sed, itp.
> Swoja droga automake i autoconf znajduja sie na liscie
> cvsroot/PLD-doc/buildhost-requires.txt, nie wiem jaki jest status tej
> listy, ale idea jest sluszna - zbior podtawowych pakietow, ktore
> powiny byc uzawane autoatycznie za znajujace sie na buildmaszynie,
> powinien zanlezc sie tam jeszcze libtool, swoja droga.

AFAIK obowiązuje lista Requires: pakietu rpm-build.
I to jest lepsze od pliku tekstowego, bo zależności pilnuje rpm.

> Przytocze jeszce liczby (ilosc pakietow z BReq: <name>, dane sprzed
> paru tygodni): autoconf - 420; automake - 323, libtool - 167.

libtoola kiedyś dopisałem do rpm-build - bo jest używany nie tylko
do libtoolize, ale także przez trochę (chyba nie tak mało) bibliotek
bezpośrednio jako /usr/bin/libtool.

> Jesli nie ma ktos argumentu przeciwko, to zaczalbym wyrzucac te
> wymagania (i jeszce inne z listy, jest ich jednak wyraznie mniej -
> pojedyncze sztuki).

IMO jeżeli pakiet ma się nie budować w jakimś środowisku, to powinien
o tym pisać rpm.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/