Przekzytwanie zmiennych Makefile

Pon, 10 Wrz 2001, 22:58:27 CEST

On Mon, 10 Sep 2001, Michal Margula wrote:

> Witam
>
> Nie bardzo się znam na makefilach (wszystko co wiem to raczej z tego co
> widziałem :>)

Polecam:

$ info make

tak do poduszki :)

> Chodzi dokładniej o emma.spec. Jest tam częściowa obsługa DESTDIR.
> Niestety problem w tym, że gdy sie zrobi make DESTDIR=/costam install w
> głównym katalogu, to później np w podkatalogu data DESTDIR jest już
> puste... Natomiast jak wejdę do data i odpalę znowu z palca, to wszystko
> pójdzie OK.
>
> Czekam na pomoc jak to obejść ;]

No jest to skopane. Przykładowe obejście tego typu niedomagań powinieneś
znaleźć w nut-DESTDIR.patch. Chodzi o przekazywanie DESTDIR przy wołaniu
make w podkatalogach. Jest to półsirodek ale działa. Tak czy inaczje pełne
rozwiazanie powinno poegać na dodaniu ac/am do pakietu (przyład znajdziesz
np. w patchach do bzip2).