filon: SOURCES rpm-illegal_char.patch

Czw, 13 Wrz 2001, 19:42:35 CEST

On Wed, 12 Sep 2001, Jacek Konieczny wrote:

> Nie podoba mi się ta "poprawka". '-' dzieli nazwę pliku pakietu na
> logiczne części, które nie powinny być mylone. Podział jest jednoznaczy
> tak długo, jak długo tylko jedna część (%{name}) może mieć w sobie '-'.
>
> Proszę o cofnięcie tej zmiany.
>
> Przecież prościej zmienić '-' na '_' w release modułów kernela.

Dokładnie .. czy nawet zamiast minusa kropka.

Obowiązują pewne regóły "gry". Jedna z nich mówi, że w przypadku zmian
które potencjalnie dotykają zmian zasad działania pewnych elementów
układanki które można przypuszczać, że są istotne, a rpm jest na pewno
istotny obowiazuje zasada konsulatacji. Ma to polegać na tym ze zmiany
takie opracowuje się nie w samotnosci. Mówiąc inaczje konsultuje się je z
kimkolwiek kto uczestniczy w projekcie.  Konsultacje takie można także
przeprowadzać na ircu czy nawet tutaj.

Chodzi ogólnie o to, że pewne zmiany dobrze jest pokazać w swego rodzaju
lustrze po to żeby obejreć je jako "odbicie". Takim "lustrem" może być
inna osoba.
Podczas takich "prezentacji" istnieje szansza, że samemu podczas
przedstawiania istoty zmiany zauważa się (już) wady czy też
niekonsekwencje rozwiazania jakie się chce wprowadzić (zmusza to poprostu
do ponownego przemyślenia czałosći) czy też inni takie słąbe punkty
wskażą.
Poprostu tego typu postępowanie potencjalnie ma nacelu zmniejszanie tarć
wewnątrz zespołu wynikające z wprowadzanai zmian (obiektywnie)
niepoprawnych.

Tak czy inaczje "-" jako znak niwdozwolony w wersji czy rel to rzecz
zupełnie zamierzona i zmienianie tego nie jest poprawne.