Group: Applications/Publishing/XML

wrobell wrobell w ite.pl
Nie, 16 Wrz 2001, 11:15:04 CEST

On Sat, Sep 15, 2001 at 07:39:01PM +0200, Daniel 'bonkey' Bauke wrote:
> przy okazji dodawania grup dla Javy zauważyłem drobne
> nieścisłości dot. xalalana i xercesa -- wersje javowe należą do
> Development/Libraries, a te w C do Applications/Publishing/XML --
> naturalnym byłoby wsadzenie tych pierwszych i do tej grupy, ale
> skoro jest już gałąź Java, czy nie powinny wylądować w
> Java/Applications/Publishing/XML?
Nie. Ponieważ konsekwentnie powinniśmy zmienić grupę
dla softu napisanego w Pythonie i Perlu.

Co do xalana i xercesa. Jeśli one wlatuja do A/P/XML, to
libxml[2]? i libxslt też powinny się tam znaleźć. Jednakże
uważam, że libxml[2]?, libxslt, xalan, xerces, saxon, xt, xp
i tym podobne powinny być w Libraries (ew. Libraries/XML),
ponieważ są to parsery, procesory XML lub XSLT.
Są to biblioteki w końcu, które są używane przez aplikacje.

W A/P/XML powinny być natomiast taki soft jak fop, cocoon,
czy inne które _wykorzystują_ biblioteki do posługiwania się
XML-em, a służą do tworzenia publikacji (na sieci - cocoon)
na podstawie dokumentów XML.

> w końcu wszelkie narzędzia wpierw są: serwerami, aplikacjami,
> bibiliotekami itd, a dopiero później można je przegrupować wedle
> języka, w którym powstały, right?
Grupowanie wg. języka wg. mnie nie ma sensu. Użytkownika
interesuje typ/zastosowanie aplikacji a nie to w jakim języku
jest napisana. OK, wiem, że część ludzi to interesuje...

    wrobell <wrobell w ite.pl>