Co ze zjazdem?

Wto, 18 Wrz 2001, 18:00:18 CEST

On Tue, 18 Sep 2001, Tomasz Orzechowski wrote:

> Ja bym dodał dyskusję nt PLD-Stable/PLD-c. Cezar myśli o PLD-c całkiem
> poważnie. Można by omówić założenia, jakie ma CS (qboosh i kura) i
> reszta zespołu PLD (przecież są tacy w teamie, którzy ciągle myślą o
> stable).

Zamrozenie i tak trzeba będzie wykonać w przeciągu najbliższych tygodni. W
wykonaniu dotąd tego przeszkadzały także lekkie braki w zasobach do
utrzymywania infrastruktóry do stable. Cezar ma ineres w tym żeby to
utrzymywać a my na ty możemy skorzystać bo nie beziemy musieli się tym
wprost zajmować. Kwestia tylko żeby to ładnie połączyć nie marnując ni
roboczogodziny na zbędne dublowania prac. Nie chce mi się tego w tej
chwili omawiać w szczególach czy treż konstruować na bierżczą tego co
ejszcze nie jest ustalone (a ustalone jest nało .. w zasadzie tylko to że
ma cos takiego być zrobione możliwie szybko i za wsparciem kogo) i
chciałbym to raczej właśnie omówić na spotkaniu w Wawie w gronie osób
_ścieśle_ zainteresowanych tematem PLD. Czyli nie ma co kryć, że to też
będzie jednym z ważniejszych tematów jak to zgrać w czasie i przestrzeni.
Do uruchomienia zamrażania potrzebny jest wyraźny sygnał o gotowości całej
infrastruktóry builderów w CS. Po tym sygnale reszta mniej już się liczy.
Tak czy inaczej rozwidlenie tego w ten sposób pozwoliłoby na zaspokojenie
różnych potrzeb bez popadania w różnego typu konfliktowe sytuacje.
Potencjalnie zawiadywanie tym co wpadałoby w gałąź PLD_1_0 od tego momentu
zależałoby w duzej mierze od Jakuba (co IMHO byłoby dość dobre ze zwględu
na to że za prace nad PLD już ktoś (Cezar) mu płaci i że ma on
wystarczajcą wiedzę żeby to kompetentnie pociągnąć). Zdać sobie trzeba
sprawę z tego że utrzymywanie tych chroot()ów z builderami do 1.0 będzie
potrzebne nawet potencjalnie kilka lat albo i dłużej na co nie koniecznie
musi być stać kogokolwiek innego kto nie ma bezpośtredniego interesu w tym
żeby zasoby te były przez cały ten okres wpełnej gotowości do użycia
24h/dobę. Jeżeli takie zamrożenie zostanie wykonane na przestrzeni
najbliższych dwuch, trzech tygodni to jest szansa że wersja ta zamknie się
kernelem 2.2, gcc 2.95.x i okolicami. Po rozpoczeciu mnormalnej
eksploatacji osobnego zestawu builderów dla 1.0 będzie można wręcz
swobodnie sięgnąć na HEAD do kernla 2.4, gcc 3.0.1 i reszty.

kloczek

PS. Nazwy PLD-[cC] bym poprostu unikał .. jest ona tu jednak zbędna.
Pracujemy nadal we tym samym gronie unikjąc podziałół i marnowanai sił i
sirodków wynikjących z takich wypadków co takze wyraźnie tak samo powinno
być widoczne an pierwszy rzut oka dla kogoś kto o PLd dowiedział się pięć
minut wczęłsniej. wprowadza to tylko nieptrzebne skojarzenie, że to jest
coś innego niż PLD co prawą nie będzie i nie powinno być. Tak długo jak
uda nam się utrzymać razem mamy najwieksze szanse an to żeby kazdy bez
względu na to ile w to wszydtko właożył własnego czasu i jakei ma wobec
PLD oczekiwania był z tego zadowolony.

IMHO może być to spokojnie *PLD 1.0*, a to że zawiadywanie tym punktem
rozwoju zasobów będzie miało wyraźnego sponsora to już inna sprawa dla
wszystkich zainteresowanych stron *jak najbardziej korzystna* (o dziwo ..
widać, że jak sie chce to daje się jednak znaleźć "złoty sirodek"). Tak
czy inaczej na to co będzie wprowadzane w mrożone 1.0 dalej wpływ reszta
osób będzie miała poprzez sirodki techniczne jakie do tej pory znamy czyli
repozytorium cvs.pld.org.pl (co prawda Cezar ma przed tym opory ale żeby
to rzeczywiści utrzymać w dobrej kondycji bez wprowadznia pożywki dla
konfliktów i nieporozumien wynikających z utrzymania drugiego repo to
dokładnie należałoby się trzymać dalej jednego repo).
Co do repo gównego to nie chciałbym zapeszać ale są co prawda dreobne ale
są jakiesz szanse żbyśmy uzyskali wyraźny sponsoring ze strony EDU dla
prowadzania maszynki wyłacznie pod taka działalność (zapewne szybko to nie
pójdzie ale wiedomo już mniej wiecej w którym kierunku należy "kopać
kamyczek"). Czyli potencjalnie status zasobów, pewność i stabilność ich
dostępu dla wszystkch zaintresowanych będzie miała szansę dalszej
poprawy.