amanda

Jaroslaw Dziubek yaro w perfect.net.pl
Czw, 20 Wrz 2001, 20:06:27 CEST

[Thursday, 20 September 2001], Jakub Bogusz napisał(a):

> Oprócz tego co poprawiłem, widzę:
> - -client też potrzebuje katalogu /var/lib/amanda z prawem zapisu dla
>   użytkownika amanda (albo z podkatalogiem debug z prawem zapisu) -
>   przenieść ten katalog do -libs?
nie. moze miec serwer bez klientow.

> - w amanda.inetd GROUP=disk - czy to jest potrzebne? Bo na pewno (do
>   uruchamiania narzędzi z /usr/lib/amanda) jest potrzebna grupa amanda.
>   Tylko nie wiem, czy zmienić GROUP na "amanda", czy dodać
>   INITGROUPS=yes (przynajmniej rlinetd to obsługuje)?
tutaj jest duzy problem - generalnie wszystkie dyski w /dev/ maja grupe
disk, wiec amanda musi byc uruchamiana z ta grupa aby moc te dyski
czytac.

> - narzędzia amandy dopominają się katalogu /tmp/amanda (po zmianie
>   kloczka chyba /var/tmp/amanda) i nie umieją go utworzyć... nie podoba
>   mi się to.
niestety tez nie potrafilem tego obejsc (generalnie po reboocie musze
zrobic mkdir /tmp/amanda; chown....)

> - klient używa autoryzacji przez .amandahosts. Może dobrze byłoby
>   dodać przykładowe /var/lib/amanda/.amandahosts z "localhost" do -client?
zly pomysl. to jest potencjalna dziura - jak ktos sie bierze za
cokolwiek powinien wiedziec co i po co robi...

--
Yaro

 IRL:Jaroslaw Dziubek, ICQ:1340145  |  Niewiele jest rzeczy, których
   http://yaro.perfect.net.pl/      |     nie dało by się załatwić
KNM Member: http://www.knm.org.pl/  |     przy pomocy odpowiedniej
      IRC: Yaro na #grudziadz       |   dawki materiałów wybuchowych.