amanda

Jakub Bogusz qboosh w prioris.mini.pw.edu.pl
Czw, 20 Wrz 2001, 21:21:34 CEST

On Thu, Sep 20, 2001 at 08:06:27PM +0200, Jaroslaw Dziubek wrote:
> nie. moze miec serwer bez klientow.

OK, ale teraz katalog /var/lib/amanda jest tylko w pakiecie -server
(serwer też go używa, ale do nieco innych celów niż klient).

> tutaj jest duzy problem - generalnie wszystkie dyski w /dev/ maja grupe
> disk, wiec amanda musi byc uruchamiana z ta grupa aby moc te dyski
> czytac.

Co do dostępu do dysków - to nie jestem pewiem, część programów
w /usr/lib/amanda ma suida - bym musiał się przyjrzeć, które do czego.

> niestety tez nie potrafilem tego obejsc (generalnie po reboocie musze
> zrobic mkdir /tmp/amanda; chown....)

Zmienić katalog na jakieś /var/lib/amanda/tmp? Ale to poza FHS.
amandę może się dać łatwo zmusić do robienia katalogu [/var]/tmp/amanda -
ale mam pewne wątpliwości nt. bezpieczeństwa.

> zly pomysl. to jest potencjalna dziura - jak ktos sie bierze za
> cokolwiek powinien wiedziec co i po co robi...

Fakt. No to można wpisać zakomentowane, albo sam komentarz, żeby było
wiadomo, co tam wpisać.

--
Jakub Bogusz
http://prioris.mini.pw.edu.pl/~qboosh/