poldek - PLD-UP

Adam Gorzkiewicz adgor w faraon.dhs.org
Czw, 4 Kwi 2002, 23:07:23 CEST

Zaprzyjaźniony użytkownik PLD stwierdził niedawno, że w PLD brakuje narzędzia
do uaktualniania systemu ("w Mandrake to sobie klikałem na ikonkę i robił się
update a tutaj to muszę klepać :poldek i jakieś opcje, itd ... ") :))
Postanowiłem więc napisać dla niego skrypt - nazwałem go "PLD-UP".
Jest to generalnie nakładka na poldka - najpierw patrzy, co jest nowego,
póżniej jest możliwość wykluczenia pakietów, których nie chcemy upgradować
(uwzględnia również pakiety wykluczone w /etc/poldek.conf). Wydaje mi się, że
jest dostatecznie "idiotoodporny" (przeciętny "administrator linuxa" nie
zrobi sobie nim krzywdy). Pisałem go z myślą o tym, aby można go sobie było
umieścić na pulpicie (xterm -e pldup).
Jeśli kogoś z szanownych listerów by to zainteresowało to zapraszam na:
ftp://faraon.dhs.org/pub/pld-fresh/pldup
Jeśli xhodzi o źródła pakietów, to na razie wygląda to w ten sposób, że pldup
korzysta z $HOME/.pldupsrcs, /etc/pldupsrcs a na końcu z lokalizacji
zdefiniowanych w skrypcie (jedna lokalizacja podstawowa a druga opcjonalna, o
którą pyta, czy z niej ma skorzystac) - mam zamiar powalczysć aby jakos
sensownie wykorzystać definicje źródeł z /etc/poldek.conf.
Z góry zastrzegam - proszę się nie śmiać! - nie mam wielkiego doświadczenia w
pisaniu skryptów, zdaję sobie sprawę z tego, że pewne rzeczy (które?) można
zrobić prościej i bardziej elegancko, poza tym pisałem w nocy.
Za wszelkie uwagi będę wdzięczny
--
AdGor
adgor w faraon.dhs.org