Domena pld-linux.org

Cezary Cichocki cezar w cs.net.pl
Nie, 7 Kwi 2002, 11:17:44 CEST

VTAM!

On Sun, Apr 07, 2002 at 10:29:17AM +0200, Tomek Orzechowski wrote:

> Co nic nie wyjaśnia. Co to jest to BOFH ?

 ISP + webdesign. Wiecej nic o nich nie wiem. Moze ktos z Krakowa cos
 powie w tym temacie?

> Ależ ja STWIERDZAM, nie pytam ;) A whois umiem używac ;)

 Sorry :)

> Wow. Obóz przeciwny do kloczkowego?

Ehkm, ja bym podzialu na obozy nie wprowadzal. Po prostu NIE MA z kim
rozmawiac jezeli chce sie rozmawiac z PLD jako organizmem. W tym
momencie oczywiste jest ze zaczyna sie rozmawiac z "aktywistami".
Kloczek co by nie mowic JEST wizjonerem i POTRAFI rozmawiac. To znaczy:
ma jakas wizje celu i dazy do niego uparcie. Czasami po trupach, to
fakt. ;) Ale w efekcie koncowym cos sie dzieje w sensie medialnym i
komunikacyjnym. Zgadzam sie ze kloczek popelnia bledy (ale bledow nie
popelnia tylko ten kto nic nie robi) - ale martwi mnie sposob reakcji
reszty teamu. Wytykacie kloczkowi bledy - OK. Ale krytyka powinna byc
konstruktywna - podawajcie rowniez proponowane rozwiazania i metody.
A jak dotad ze smutkiem stwierdzam (i chyba tez sie ze mna zgodzicie)
wiekszosc dyskusji o tematach formalnych na PLD-Devel konczy sie
pyskowkami ktore merytorycznie NIC nie wnosza. W efekcie koncowym my
(CYBER Service) zamiast rozpoczac normalna wspolprace z PLD team
finansujemy pojedyncze projekty niektorych developerow. A przeciez mozna
by robic znacznie wiecej!

Zreszta po histerii jaka rozpetal honej na lamach 7thguard (cytuje z
pamieci: "czy da sie powstrzymac CYBER Service przed przejeciem PLD")
skutecznie zostaly storpedowane nie tylko moje pomysly wspomagania
rozwoju PLD. Przynajmniej jeszcze jedna firma wycofala sie z niesmakiem
konkludujac: "poczekamy az cala sprawa z PLD okrzepnie, na razie nie ma
z kim rozmawiac".

Korespondowalem potem z kilkoma osobami z PLD-Team i poza mglistymi
zapewnieniami w stylu "jakos sie musimy sformalizowac, nie mamy nic
swojego, ktos nam kiedys to wszystko zabierze" itd nic sie dalej nie
stalo. Sprawa zdechla.

--
Cezar Cichocki                            CYBER Service
Prezes                             http://www.cs.net.pl