Co jest z iproute2?

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 7 Kwi 2002, 21:30:55 CEST

Witam,

Chciałem się pobawić HTB, no ale najwyraźniej iproute2 z FTP sobie z tym
nie radziło. W takim skompilowałem wersję z CVS.
No i dalej:

[root w olik root]# tc qdisc add htb help
Unknown qdisc "htb", hence option "help" is unparsable

Ale żeby było ciekawiej:

[root w olik root]# tc qdisc add cbq help
Unknown qdisc "cbq", hence option "help" is unparsable
[root w olik root]# tc qdisc add sfq help
Unknown qdisc "sfq", hence option "help" is unparsable

Czyli tc nie rozpoznaje żadnego algorytmu kolejkowania, czyli właściwie
to wogóle nie działa :-(

Jedynie co działa, to ustawianie kolejki bez argumentów:

[root w olik root]# tc qdisc add dev eth0 root sfq
[root w olik root]# tc qdisc show
qdisc sfq 8001: dev eth0 [Unknown qdisc, optlen=20]

Przyznać się: kto popsuł? :-)

Pozdrowienia,
        Jacek