proftpd

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pon, 8 Kwi 2002, 10:32:09 CEST

On 5 Apr 2002, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> To musiał się nachlać jak nie wiem co.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, trzeźwy byłem, a że nie używam
IPv6 to napisałem to co poniżej, nic tam o IPv6 niema.
=============
Tak na szybko. Działa szybko (!) bez rev-DNS.
Przydało by się trochę podbić release,
bo musiałem instalowć z opcją '--force'.
Nie działał też ze starą konfiguracją,
musiałem zakomentować jedną opcję.
*************
proftpd[13012]: Fatal: unknown configuration directive 'TlsCertsOk'
on line 32 of '/etc/ftpd/proftpd.conf'.
=============
W przypadku wgeta udało się dojść do porozumienia w kwestii wersji
i działającego IPv6. Natomiast jeśli chodzi o proftpd to 'wystarczy'
że działa IPv6, inna funkcjonalność staje się nieistotna??
Może Cyclades nie jest bardzo znamym i używanym urządzeniem,
ale wystarczy przeprowadzić prosty test. Sieć na adresach nie publicznych
(np.192.168.1.0/24), maskarada, komputery z tej sieci wpiasne (lub nie)
do /etc/hosts, prawidłowy /etc/host.conf (order hosts,bind).
Każda komenada (LIST, DIR, GET) na *obecnym* proftpd trwa około 30sek.
Wygląda to tak jakby *obecny* proftpd >bezwzględnie< usiłował resolwować
adres z rev-DNS spod którego łączy sie klient, a potem (ewentualnie)
zaglądał do /etc/host.conf i /etc/hosts.
pzdr
Stacho Pal