[rw w cvs]

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Pon, 8 Kwi 2002, 13:03:59 CEST

On Mon, 8 Apr 2002, Tomasz Trojanowski wrote:

> Tylko pld.net.pl ma inne MXy

$ host -t mx pld.net.pl
pld.net.pl. mail is handled by 200 gabber.metalab.unc.edu.
pld.net.pl. mail is handled by 100 mail.kernel.net.pl.

$ host -t mx pld.org.pl
pld.org.pl. mail is handled by 20 mail.kernel.net.pl.
pld.org.pl. mail is handled by 0 mail.pld.org.pl.
pld.org.pl. mail is handled by 10 boss.zie.pg.gda.pl.

Przy czym z tego co pamietam  mail.pld.org.pl=gabber.metalab.unc.edu
a wpis w pld.net.pl jest taki, zeby funkconowanie tego nie zalezalo
od sprawnosci pld.org.pl.

A co do kolejnosci, to chodzi o to by uniknac gonienia kazdego maila
do usa i spowrotem. mail.kernel.net.pl sciaga z CVSu te sama liste
co gabber, obrabia ja i jesli mail trafiajacy do niego wie gdzie skierowac
kieruje bezposrenio, w przeciwnym wypadku forwarduje do gabbera.

To takie zabezpieczenie na wypadek awarii lacz wychodzacych z PL.

M.

-| == PLUG - Komisja Rewizyjna  -      http://www.linux.org.pl/ == |-