dziwny problem z quotą

undefine@aramin.one.pl undefine w aramin.one.pl
Czw, 11 Kwi 2002, 00:03:27 CEST

Hej. piszę tutaj a nie na users ponieważ problem musi leżeć gdzieś w
pld i niemal wykluczam aby występował on z mojej winy.
Zauważyłem go na dwóch systemach:
i586 - postawiony jakiś czas temu na jajku 2.4.7, regularnie upgradowany
i686 - świeża instalacja na jajku 2.2.20

oba systemy mają dysku scsi. Problem polega na tym że edquota user
nie zmienia żadnych ustawień - zapisuje je, ale po ponownym wczytaniu
ustawienia nie są zmienione. Wykluczam tutaj błąd z mojej strony
ponieważ na i586 quota od początku była ustawiona i nie było z nią
żadnych problemów. Teraz jednak edquota nie "zapisuje" zmian nawet wśród
tych użytkowników gdzie quota była kiedys ustawiona. Nic od czasu
instalacji w konfiuracji quoty ani filesystemów nie było także
zmieniane. strace(o ile dobrze je interpretuję) pokazuje że ustawienia
są poprawnie przesyłane do quoty przez quotactl, natomiast kolejny
odczyt jest juz niepraidłowy.

Znalazłem jednak dziwaczne obejście całego problemu. Otóż:
EDITOR=nano edquota user
działa. To znaczy zapisana w nano(pico...) konfiguracja jest zachowywana
na dysku. EDITOR=vi/vim zmian tych nie zapisuje.
Jeżeli ktoś byłby w stanie mi pomóc i wyjaśnić cały problem chętnie
udostępnię logi strace/ltrace.

Andrzej